Drie tips voor beter time-management

Posted by on Jul 21st, 2011 and filed under COMMUNICEREN. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

clockMet alle afleidingen die we hebben (mail, mobiel, collega’s, internet), is het nog een wonder als we ons kunnen concentreren en vooral: ons werk afkrijgen. Nog altijd hebben mensen moeite met time-management.

Drie tips van Forbes Woman:

1. Geen mail in de morgen: volgens time management expert Julie Morgenstern (schrijfster van het boek Never Check E-Mail in the Morning) is het belangrijk om in ieder geval een uur per dag te plannen waarop je geen enkele mail checkt. Liefst het eerste uur in de ochtend, zodat je je volledig kunt richten op je werkdag en je creativiteit kan laten stromen zonder gestoord te worden.

2. Maak ‘s avonds een to do-lijst: voordat je je laptop dichtklapt of je kantoor wilt verlaten, maak een lijst van de zaken die je de volgende dag moet doen. ‘s Nachts kun je eventueel – bij grote drukte en stress! – prioriteiten maken, welke zaken je eerst moet afhandelen.

3. Stel prioriteiten: zorg dat je weet wat het belangrijkste is en doe die dingen eerst. De rest kan wachten, anders verlies je richting en weet je van gekkigheid niet meer wat je moet doen.

Share

Leave a Reply

Photo Gallery