Het geheim van verkoopsucces

Posted by on Feb 4th, 2015 and filed under ONDERNEMEN. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. Both comments and pings are currently closed.

Voor het elfde jaar op rij organiseert Het Financieele Dagblad de FD Gazellen Awards voor de snelst groeiende bedrijven van Nederland. Iedere onderneming die de afgelopen drie jaar een omzetgroei van ten minste 20% wist te behalen, komt in aanmerking.

Met slimme CRM bereik je beter en meer klanten.

Met slimme CRM bereik je beter en meer klanten.

In onderstaande video laat Nature’s Pride zien hoe het bedrijf met innovatieve oplossingen zijn verkoop heeft verbeterd. Nature’s Pride is een groothandel in exotische vruchten met een specialiteit in het rijpen van avocado’s en mango’s. Het bedrijf werd in 2001 opgericht en behaalde in 2013 een omzet 186,6 miljoen euro.
In de video legt financieel manager Miranda Duijnisveld uit hoe het bedrijf zijn verkoopsuccessen behaalt met behulp van slimme klantrelatiemanagement.

Investeren in CRM
Ook winkelketen De Tuinen weet effectieve CRM om te zetten in klinkende successen. In 2013 werd een omzet behaald van 75 miljoen, aldus Colinda Hoegee in de onderstaande video. Zowel online als wat betreft winkels groeit de gezondheidsketen flink. Er moeten nog wel stappen worden gezet om klantgegevens en voorraden slimmer te beheren. De Tuinen investeert daarom de komende jaren fors in ICT.


Hoegee: “Het mooie aan De Tuinen vind ik dat het een snelgroeiende retail keten is die zich onderscheidt van anderen. Dat komt niet alleen door de assortimentskeuze, maar ook door onze goedopgeleide medewerkers die iedere klant een persoonlijk en individueel advies geeft. Bij De Tuinen werken we in lijn van mijn opvoeding: werken, werken, werken, en verder groeien.”

Comments are closed

Photo Gallery